Dec 13, 2009

Geoană: Nu-mi place Sorin Ovidiu Vîntu. Este malefic şi turbulent | REALITATEA .NET

Geoană: Nu-mi place Sorin Ovidiu Vîntu. Este malefic şi turbulent | REALITATEA .NET:
02 dec 2009, 15:44 | Actualizat Joi, 03 Decembrie 2009 20:32

Într-un interviu publicat astăzi în Gazeta Sporturilor, prezidenţiabilul PSD se declară de acord cu Traian Băsescu în privinţa părerii pe care acesta o are despre patronul Grupului Realitatea-Caţavencu, dar spune că apreciază competenţa lui SOV în materie de business.


“Nu am vorbit nimic despre politică! Am vorbit cu Vîntu despre sistemul financiar-bancar din România, despre modul în care putem găsi resurse inclusiv pe piaţa de capital pentru a putea să capitalizăm economia românească, atît de deşertificată de lipsa de capital şi de creditare” – acesta este răspunsul pe care îl oferă candidatul PSD la preşedinţie Mircea Geoană la întrebarea ce a discutat în Deltă cu omul de afaceri Sorin Ovidiu Vântu.

Într-un interviu acordat Gazetei Sporturilor şi pentru blogul tolo. ro, Geoană vorbeşte şi despre discuţiile sale pe acelaşi subiect purtate şi alţi “moguli”: Dinu Patriciu sau George Constantin Păunescu.
Întrebat de Cătălin Tolontan dacă nu e riscant să discute cu un om (SOV, n.red.) care a fost condamnat doi ani la închisoare pentru fals în dosarul Băncii Internaţionale de Dezvoltare (BID), Geoană spune că nu îl agreează pe Vîntu. “Nu-mi place domnul Vântu. Aici sunt de acord cu domnul Băsescu. Nu-mi place Sorin Ovidiu Vântu. Mi se pare şi malefic şi puţin cam turbulent. Dar asta nu înseamnă că nu poţi să-i recunoşti o mică competenţă într-o zonă profesională unde, pînă una alta, se pare că se pricepe”, afirmă Geoană. Preşedintele PSD spune că s-a întâlnit cu Vîntu de mai multe ori, dar că nu a discutat niciodată nimic despre Realitatea TV: “De două sau de trei ori. Dar m-am întâlnit şi cu alţi patroni de presă. Cu domnul Ringier, căruia nu i-am cerut nici o favoare faţă de Evenimentul Zilei, care are o tentă portocalie. M-am întâlnit şi cu Adrian Sârbu, pe care l-am cununat împreună cu Mihaela, şi căruia, de asemenea, nu i-am cerut nici o favoare din perspectiva trustului său, şi vedeţi cît de neutru a fost ProTV în această campanie.”

Geoană recunoaşte că partidele finanţează televiziunile cu bani publici, prin miniştri, ca să-şi asigure imagine pentru partide sau pentru oameni politici, dar spune că această practică va înceta după alegeri. Garanţia o reprezintă viitorul premier Johannis.

În ceea ce priveşte confruntarea din această seară cu Traian Băsescu, Geoană spune că nu are niciun fel de emoţie: “Am depăşit de mult timp un complex care a fost creat în 2004 după înfrângerea de la Bucureşti. A existat, dar nu mai e. Astăzi, după cinci ani, Băsescu e umbra palidă a ceea ce a fost”."