Dec 16, 2009

Nicolae Ciornii se lanseaza in politica cu un proiect propriu: Partidul Muncii

Nicolae Ciornii se lanseaza in politica cu un proiect propriu: Partidul Muncii
"Miercuri, 16 Decembrie, 2009 / 10:51
Nicolae Ciornii
Foto: vipmagazin.md

Omul de afaceri Nicolae Ciornii se lanseaza in politica de sine statator. Ciornii spune ca a decis sa revin acasa pentru a face ceva bun pentru economia si dezvoltarea tarii si va lansa in curand un proiect politic propriu, de doctrina centru-stanga. Businessman-ul nu exclude ca noua formatiune se va numi Partidul Muncii si se va uni cu alte partide cu aceeasi orientare, dar nici intr-un caz cu Partidul Comunistilor.
'De-a lungul anilor am activat in functii de stat cu caracter economic si imi sunt cunoscute problemele tarii, insa, in opinia mea, putini sunt profesionisti care le pot rezolva, de aceea am fost nevoit sa ma ocup de afaceri. Activand la Lukoil, am derulat proiecte in 25 de tari, am cunoscut numerosi lideri de state, am acumulat o experienta bogata. Acum am decis sa revin acasa. Am fost inteles de presedintele Lukoil', a declarat Ciornii, intr-o conferinta de presa.

Ciornii a spus ca va avea mai multe intalniri cu lideri politici de la Chisinau pentru a decide ce va face mai departe. El nu exclude ca se va intalni si cu liderul PSD, Dumitru Braghis, fostii deputati comunisti Vladimir Stepaniuc si Vladimir Turcan. De asemenea, omul de afaceri spune ca este sustinut de mai multi oameni de afaceri.

'Numai unindu-ne eforturile vom scoate tara din impas, vom demonstra ca Republica Moldova merita sa devina mambra a Uniunii Europene', a spus Ciornii.

Nicolae Ciornii este unul dintre cei mai bogati si influenti oameni de afaceri din Republica Moldova. Este vicepresedinte al gigantului petrolier rus 'Lukoil', a patronat clubul de fotbal 'Zimbru' Chisinau, unde este in prezent presedinte onorific. Detine proprietati in Moldova, Rusia, Romania si Ucraina, averea sa fiind estimata de experti la 300-500 de milioane de dolari.

Ciornii a evitat sa spuna care este averea sa, dar a precizat ca a castigat toti banii prin munca asidua si cinstita 'nu aici, dar peste hotare', lucrand 10 ani in Lukoil."